Kilka wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania: porady na temat utraty wagi i fast foodów

Wszyscy wiemy, że zdrowe odżywianie jest dla nas dobre, ale może być trudno się go trzymać. Dlatego zebraliśmy listę kilku podstawowych wskazówek, które pomogą utrzymać Ciebie i Twoich bliskich w zdrowiu i bezpieczeństwie! Od porad dotyczących utraty wagi do zaleceń dotyczących fast foodów, te wskazówki dadzą Ci narzędzia, których potrzebujesz do szczęśliwego, zdrowego życia.

Kilka wskazówek jak dbać o zdrowe odżywianie:

  • Bądź nawodniony, pijąc wodę przez cały dzień (co najmniej 8 szklanek), która pomaga organizmowi uwalniać zmagazynowany tłuszcz, wspomaga odchudzanie i zmniejsza uczucie głodu.
  • Unikaj przyjmowania zbyt wielu kalorii z cukru (ogranicz cukry do nie więcej niż 12 łyżeczek dziennie). Obejmuje to pokarmy takie jak napoje gazowane lub batoniki, które mają wysoką zawartość cukru, jak również naturalnie występujące cukry znajdujące się w sokach owocowych i innych pakowanych produktach.
  • Jedzenie pełnego ziarna zamiast rafinowanej mąki
  • Zastąpienie słodkich napojów wodą lub niesłodzonym mlekiem
  • Podczas śniadania w domu proszę pić kawę bez śmietanki lub dodatków smakowych! Proszę unikać dodawania tych dodatków do czarnej herbaty, aby uzyskać lepsze wyniki w odchudzaniu.
  • Proszę dodać odtłuszczone mleko, jeśli potrzebujecie Państwo dodatkowego wapnia, ale chcecie uniknąć laktozy
  • Jeść więcej warzyw.
  • Trzymać się z dala od przetworzonej żywności
  • Proszę ograniczyć spożycie soli
  • Proszę uważać na fast foody i jedzenie na wynos. Pilnować poziomu sodu poprzez unikanie słonych fast foodów i ograniczanie konserwantów takich jak glutaminian sodu (MSG)
  • Proszę się ruszać, starać się ćwiczyć co najmniej 10 minut trzy razy dziennie
  • Proszę śledzić swoje spożycie żywności w aplikacji.
  • Proszę ograniczyć spożycie kofeiny
  • Kłaść się spać o stałej porze i budzić się o tej samej porze każdego dnia

Ranek jest ważną częścią naszej rutyny, ale zbyt wielu ludziom w ich rutynie brakuje śniadania. Śniadanie powinno być zjedzone w ciągu dwóch godzin po przebudzeniu, aby można je było za takie uznać. Może zacząć się od czegoś małego, jak owoc lub owsianka z mlekiem, zanim przejdzie się do bardziej treściwych potraw około pory obiadowej. Owsianka to kolejna świetna opcja, która zapewni Państwu sytość do połowy poranka – proszę spróbować dodać trochę świeżych owoców!

Jedzenie warzyw w ciągu dnia gwarantuje, że otrzymamy wszystkie witaminy i minerały niezbędne do zdrowego życia, nie czując się przy tym zbytnio napchanym. Jedzenie większej ilości warzyw jest świetnym sposobem na ograniczenie spożycia sodu – proszę pamiętać o powiedzeniu „nie ma czegoś takiego jak za dużo warzyw!”.

Skąd pojawia się uczucie ciężkości?

Uczucie ciężkości w naszym ciele pochodzi z niedostatecznego nawodnienia lub przejadania się przetworzoną żywnością, taką jak pieczywo i makaron, które nie mają żadnych wartości odżywczych. Zastąpienie tych pokarmów pełnymi ziarnami, owocami, orzechami i nasionami (jak również innymi zdrowymi opcjami) pomoże rozładować te ciężkie uczucia!

Pilnowanie tego, co jemy jest kluczem do utrzymania celów odchudzania przez dłuższy czas – dla wielu osób pomocne jest śledzenie swoich posiłków i spożytych kalorii.

Jak utrzymać utrzymać się w trybie „zdrowie odżywianie”?

Wiele osób mówi, że aby utrzymać się w trybie „zdrowego odżywiania”, muszą się zaprzeć samego siebie i pilnować.

Samozaparcie może być również wykorzystywane jako sposób na kontrolowanie diety, ale może nie jest to najlepszy sposób. Lepszym rozwiązaniem jest zorganizowanie sobie co tydzień lub dwa dzień odpustu, w którym spędzą Państwo czas z przyjaciółmi lub rodziną i będą robić to, na co mają Państwo ochotę – to znacznie ułatwi utrzymanie się na drodze!

Proszę pamiętać, że wszyscy jesteśmy różni i to, co działa dla jednej osoby, może nie działać dla innej. Proszę eksperymentować z różnymi technikami, aby dowiedzieć się, co jest dla Państwa najlepsze!

Sam proces polubienia diety – tak polubienia -ma ogromne znaczenie w utrzymaniu się przy niej. Dieta nie powinna być głodówką, czy inwazyjnym zabieraniem różnorodności potraw. Tu można wyobrazić sobie eksperymentowanie w kuchni, w poszukiwaniu nowych potraw, ale już o zbalansowanych wartościach odżywczych.

Fastfoody kochamy, nie za to, że są dobre bo smak to sztuczne polepszacze smaku, a w wielu przypadkach olej kukurydziany, który stanowi ogromną część tego dlaczego jest to „pyszne”. Fastfoody głównie kochamy, z powodu tego, że nie musimy gotować i mamy szybko gotowy posiłek, który przyjedzie do Nas, albo zjemy w trakcie spaceru. Jest to częstszy wybór niż pójście do restauracji choć obecnie ceny nie odbiegają od siebie (nawet czas realizacji zamówienia bywa podobny), ale jesteśmy przyzwyczajeni do tego „że jest szybciej”.

Kiedy dieta nie będzie traktowana jako konieczność, kara, ale swoista forma zabawy, czy nagrody pozwoli to na utrzymanie się przy niej bez dużych trudności.

To tak jak w medycynie istnieje wiele odmian środków do konkretnego zadania np. pochłaniaczy dwutlenku węgla (Allied Litholyme), tak i w diecie można znaleźć odpowiednik bezpieczniejszy, ale równie satysfakcjonujący. Bez rezygnacji z przyjemności jakim jest jedzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *